NBBF på sosiale medier

Espen A. Johansen
20.11.2018
Vi publiserer forskjellig innhold på alle våre plattformer, følg oss på SoMe.

De siste to årene har NBBF jobbet systematisk med kommunikasjon, sosiale medier (SoMe) har vært en veldig viktig del av det arbeidet. Les kommunikasjonsstrategien her: Kommunikasjonsstrategi 2016-2020

Per dags dato er NBBF på fem sosiale kanaler:

Snapchat: basketnorge

Twitter: https://twitter.com/basketnorge

Instagram: https://www.instagram.com/basketnorge

Facebook: https://www.facebook.com/basket.1968

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC7iFyMPOyRwz2Y2zFcTCo2Q


Norges Basketballforbund har et bredt nedslagsfelt, målgruppene er mange, og det påvirker vårt kommunikasjonsarbeid. Ingen av våre plattformer har helt likt innhold, så skal du få med deg alt som skjer må du følge alle SoMe.

Så hva som primært publiseres på de forskjellige plattformene:

Snapchat: Bak kulissene, fra administrasjonen og nasjonale arrangement

Twitter: Idrettspolitikk og media

Instagram: Marked og nasjonale arrangement (for eksempel BLNO)

Facebook: Basketballmiljøet, marked, BLNO, 3mot3, rullestolbasket 

Youtube: U19/U16 NM, Basketballtinget og diverse arrangement


Kommunikasjonsstrategien revideres årlig og skal behandles på forbundsstyremøte 25.november.