BLNO skal sendes direkte

​Helge Birkelund fra Amedia og generalsekretær Silje Særheim

Espen A. Johansen
15.08.2018
Amedia og Norges Basketballforbund har signert en avtale for de neste tre sesongene.

​Med denne avtalen blir Amedia største mediehus på basketball i Norge.

64 lokalaviser og nettavisens 700 000 abonnenter får tilgang til å se alle kampene fra BLNO kvinner og menn direkte.

For de som enda ikke er abonnent er alt som må gjøres å tegne abonnement i en av Amedia sine 64 lokalaviser eller nettavisen.no

Dette er Amedia sine aviser: https://www.amedia.no/virksomheten/vare-mediehus/

 

Kampene skal vises med kommentator og grafikk og er et løft for produktet basketball. Etter nesten femten år uten mulighet til å se BLNO, om man ikke er i hallen, er det igjen mulig å se de kampene man måtte ønske fra hele Norge.

«For Norges Basketballforbund er dette et viktig og stort steg mot mer synlighet i Norges land. Vi håper dette vil få enda flere til å følge med på, og begynne med verdens beste idrett», uttaler generalsekretær i NBBF Silje Særheim.


Amedia er en rutinert aktør på livesending av idrett, med 5000 fotballkamper årlig er det en veldreven bedrift som basketballforbundet nå skal samarbeide med.

De er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere.

«Lokalavisen har gjennom flere år sendt fotball- og ishockeykamper, noe mange lesere setter pris på. Basket har et potensial som en stor publikumsidrett og vi ser fram til å kunne tilby våre lesere basket på øverste nivå i Norge», sier Anders Opdahl, konserndirektør. 

«Lokalt er det en stor interesse for Miners og vi ser fram til å kunne vise samtlige kamper i basketligaen», sier Jørn Steinmoen, redaktør i Laagendalsposten.

 

I slutten av september vises den første kampen på Amedia sine plattformer, og derfra vil det vises kamper til det hele avsluttes med finaler i april.